Prezentacja Cechy Pakiet Systemów Wspomagających Jazdę Wielka Ewolucja Moc Pod Kontrolą Technologie

V-Strom 1050

Mistrz przygody

Pozwala ci swobodnie uciec w bezmiar przyrody i odkrywać co drzemie głęboko w twoim sercu. Elegancki wygląd w połączeniu z najnowszymi funkcjami, pozwala na swobodną i komfortową jazdę. Nieograniczony potencjał w drodze ku przygodzie. Ruszaj w trasę mój przyjacielu. Nowa generacja V-STROM 1050/XT jest zawsze u twojego boku.

Nowy projekt

Unikatowe szczegóły stylistyki obejmują elementy nawiązujące do legendarnego króla pustyni Suzuki DR-Z, jak i dużego, terenowego modelu DR-BIG. Charakterystyczny projekt „dzioba” po raz pierwszy zastosowany przez Suzuki, pozostaje wierny dziedzictwu marki, a jednocześnie podkreśla ewolucję projektu, który stał się bardziej agresywny i odważniejszy w nowej generacji V-STROM.

Tworzenie nowego V-Strom 1050/XT

Na nowo zaprojektowano poziomo ułożony reflektor o unikatowym, prostokątnym kształcie. Reflektor wyraźnie oświetla powierzchnię drogi i pobocze, zapewniając doskonałą widoczność. Zespół przedniej lampy jest lekki, co zapewnia doskonały balans z całkowitą masą pojazdu. Nowy model jest wyposażony w aluminiową kierownicę w stylu tapered. Kształt poprawia odczucia z jazdy w terenie, a sama kierownica jest lekka przy zachowaniu wysokiej sztywności. Głowica cylindra, pokrywa magneto, obudowa pompy wodnej i osłony sprzęgła są wykończone w kolorze brązu, co daje piękny kontrast z czarną obudową silnika.

Zwiększona kontrola

Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.)
Inteligentny system jezdny Suzuki (SIRS) obejmuje - układ hamulcowy Motion Track, układ Hill Hold Control, system ułatwiający zjeżdżanie ze wzniesienia i system wykrywania dodatkowego obciążenia, które wspomagają hamowanie. Uzupełniają go: tempomat, układ trybu jazdy Suzuki (SDMS) i kontrola trakcji, która pomaga w prowadzeniu pojazdu. System oferuje użytkownikom inteligentne elementy sterujące, które zwiększają łatwość użytkowania, wygodę w trasie i codziennej eksploatacji.

Nowy projekt

Unikatowe szczegóły stylistyki obejmują elementy nawiązujące do legendarnego króla pustyni Suzuki DR-Z, jak i dużego, terenowego modelu DR-BIG. Charakterystyczny projekt „dzioba” po raz pierwszy zastosowany przez Suzuki, pozostaje wierny dziedzictwu marki, a jednocześnie podkreśla ewolucję projektu, który stał się bardziej agresywny i odważniejszy w nowej generacji V-STROM.

Tworzenie nowego V-Strom 1050/XT

Na nowo zaprojektowano poziomo ułożony reflektor o unikatowym, prostokątnym kształcie. Reflektor wyraźnie oświetla powierzchnię drogi i pobocze, zapewniając doskonałą widoczność. Zespół przedniej lampy jest lekki, co zapewnia doskonały balans z całkowitą masą pojazdu. Nowy model jest wyposażony w aluminiową kierownicę w stylu tapered. Kształt poprawia odczucia z jazdy w terenie, a sama kierownica jest lekka przy zachowaniu wysokiej sztywności. Głowica cylindra, pokrywa magneto, obudowa pompy wodnej i osłony sprzęgła są wykończone w kolorze brązu, co daje piękny kontrast z czarną obudową silnika.

Zwiększona kontrola

Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.)
Inteligentny system jezdny Suzuki (SIRS) obejmuje - układ hamulcowy Motion Track, układ Hill Hold Control, system ułatwiający zjeżdżanie ze wzniesienia i system wykrywania dodatkowego obciążenia, które wspomagają hamowanie. Uzupełniają go: tempomat, układ trybu jazdy Suzuki (SDMS) i kontrola trakcji, która pomaga w prowadzeniu pojazdu. System oferuje użytkownikom inteligentne elementy sterujące, które zwiększają łatwość użytkowania, wygodę w trasie i codziennej eksploatacji.

Nowy projekt

Unikatowe szczegóły stylistyki obejmują elementy nawiązujące do legendarnego króla pustyni Suzuki DR-Z, jak i dużego, terenowego modelu DR-BIG. Charakterystyczny projekt „dzioba” po raz pierwszy zastosowany przez Suzuki, pozostaje wierny dziedzictwu marki, a jednocześnie podkreśla ewolucję projektu, który stał się bardziej agresywny i odważniejszy w nowej generacji V-STROM.

Tworzenie nowego V-Strom 1050/XT

Na nowo zaprojektowano poziomo ułożony reflektor o unikatowym, prostokątnym kształcie. Reflektor wyraźnie oświetla powierzchnię drogi i pobocze, zapewniając doskonałą widoczność. Zespół przedniej lampy jest lekki, co zapewnia doskonały balans z całkowitą masą pojazdu. Nowy model jest wyposażony w aluminiową kierownicę w stylu tapered. Kształt poprawia odczucia z jazdy w terenie, a sama kierownica jest lekka przy zachowaniu wysokiej sztywności. Głowica cylindra, pokrywa magneto, obudowa pompy wodnej i osłony sprzęgła są wykończone w kolorze brązu, co daje piękny kontrast z czarną obudową silnika.

Zwiększona kontrola

Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.)
Inteligentny system jezdny Suzuki (SIRS) obejmuje - układ hamulcowy Motion Track, układ Hill Hold Control, system ułatwiający zjeżdżanie ze wzniesienia i system wykrywania dodatkowego obciążenia, które wspomagają hamowanie. Uzupełniają go: tempomat, układ trybu jazdy Suzuki (SDMS) i kontrola trakcji, która pomaga w prowadzeniu pojazdu. System oferuje użytkownikom inteligentne elementy sterujące, które zwiększają łatwość użytkowania, wygodę w trasie i codziennej eksploatacji.

Nowy projekt

Unikatowe szczegóły stylistyki obejmują elementy nawiązujące do legendarnego króla pustyni Suzuki DR-Z, jak i dużego, terenowego modelu DR-BIG. Charakterystyczny projekt „dzioba” po raz pierwszy zastosowany przez Suzuki, pozostaje wierny dziedzictwu marki, a jednocześnie podkreśla ewolucję projektu, który stał się bardziej agresywny i odważniejszy w nowej generacji V-STROM.

Tworzenie nowego V-Strom 1050/XT

Na nowo zaprojektowano poziomo ułożony reflektor o unikatowym, prostokątnym kształcie. Reflektor wyraźnie oświetla powierzchnię drogi i pobocze, zapewniając doskonałą widoczność. Zespół przedniej lampy jest lekki, co zapewnia doskonały balans z całkowitą masą pojazdu. Nowy model jest wyposażony w aluminiową kierownicę w stylu tapered. Kształt poprawia odczucia z jazdy w terenie, a sama kierownica jest lekka przy zachowaniu wysokiej sztywności. Głowica cylindra, pokrywa magneto, obudowa pompy wodnej i osłony sprzęgła są wykończone w kolorze brązu, co daje piękny kontrast z czarną obudową silnika.

Zwiększona kontrola

Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.)
Inteligentny system jezdny Suzuki (SIRS) obejmuje - układ hamulcowy Motion Track, układ Hill Hold Control, system ułatwiający zjeżdżanie ze wzniesienia i system wykrywania dodatkowego obciążenia, które wspomagają hamowanie. Uzupełniają go: tempomat, układ trybu jazdy Suzuki (SDMS) i kontrola trakcji, która pomaga w prowadzeniu pojazdu. System oferuje użytkownikom inteligentne elementy sterujące, które zwiększają łatwość użytkowania, wygodę w trasie i codziennej eksploatacji.

Pakiet systemów wspomagających jazdę

Motion Track Brake System *

Zmodernizowany układ Motion Track System łączy informacje o położeniu pojazdu z prędkością przedniego i tylnego koła. Pozwala to systemowi ABS aktywować się nie tylko w linii prostej, ale także podczas pochylania motocykla przy jeździe po łuku.

Uwaga: ABS nie ma na celu skrócenia drogi hamowania. Zawsze jeźdź z bezpieczną prędkością w zależności od warunków drogowych i pogodowych, uważaj na zakrętach.

Hill Hold Control System

Po zatrzymaniu motocykla na wzniesieniu i zaciągnięciu hamulca, system automatycznie kontroluje tylny układ, blokując go na około 30 sekund. Dzięki temu zapobiega cofaniu się pojazdu ze wzniesienia, nawet jeśli kierowca zwolni dźwignię/pedał hamulca. Pozwala to kierowcy skoncentrować się na spokojnym ruszeniu pod górę.

Kiedy układ działa:

  1. Gdy system Hill Hold jest włączony.
  2. Po całkowitym zatrzymaniu się na wzniesieniu.
  3. Gdy bieg nie znajduje się w pozycji „N”.
  4. Gdy boczna podpórka jest schowana.
  5. Po uruchomieniu hamulców.

Slope Dependent Control System (układ kontroli zjazdu) *

Nowy system kontroli zjazdu nieustannie monitoruje pozycję motocykla, również gdy pojazd jedzie w dół. Kiedy kierowca naciska dźwignię lub pedał hamulca na zjeździe, komputer sterujący kontroluje ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zapobiec uniesieniu tylnego koła.

Load Dependent Control System (układ wykrywania dodatkowego obciążenia) *

Układ ten dba o optymalne hamowanie w reakcji na obciążenie motocykla. System nieustannie monitoruje i uczy się zmian opóźnienia hamowania poprzez dozowanie ciśnienia hydraulicznego w układzie hamulcowym, gdy obciążenie wzrasta lub maleje podczas jazdy z ładunkiem lub z pasażerem.

Tempomat *

Tempomat to nowość w wyposażeniu. Urządzenie utrzymuje ustawioną przez kierowcę prędkość, bez konieczności używania przepustnicy. To duże ułatwienie, zwłaszcza podczas długodystansowych tras, pomagające zmniejszyć zmęczenie kierowcy. Nowy model wyposażony jest w szereg technologii, takich jak układ przepustnicy typu drive-by-wire i nowo zaprogramowany ECM, dzięki którym możliwe było zamontowanie łatwego w obsłudze tempomatu. Prędkość jazdy można ustawić w zakresie od około 50 km/h do 160 km/h, na czwartym biegu lub wyższym. Przełącznik po prawej stronie kierownicy służy do przełączenia tempomatu w tryb gotowości, a przełącznik wyboru (w górę/w dół) po lewej stronie kierownicy umożliwia regulację prędkości.

IMU *

Nowa jednostka pomiaru sił inercyjnych (IMU) wykorzystuje 6-kierunkowy, 3- osiowy żyroskop, w odróżnieniu od poprzedniej, 5-kierunkowej konstrukcji. Pozwala to mierzyć wartości obrotowe wokół osi poziomej, poprzecznej i wzdłużnej na podstawie prędkości kątowej i wartości przyspieszenia. Nowa, 6-kierunkowa jednostka IMU firmy Bosch łączy 3-osiowy czujnik prędkości kątowej (żyroskop) i 3-osiowy czujnik przyspieszenia, w jednym kompaktowym urządzeniu.

System elektronicznej przepustnicy „Ride-by-wire”

O wiele prostsza, lżejsza i bardziej kompaktowa niż poprzednia, mechaniczna przepustnica. Nie użyto żadnych połączeń mechanicznych. Zamontowano takie rozwiązanie niezależnie na każdym z cylindrów. Elektroniczny system sterowania przepustnicą Ride-by-wire zapewnia pełne poczucie kontroli, zupełnie naturalne, jak w przypadku tradycyjnej przepustnicy.

* tylko dla wersji XT

WIELKA EWOLUCJA

Silnik V-Twin jest nieustannie rozwijany

ECM

Nowo zaprogramowany moduł sterujący silnika (ECM) zapewnia najnowocześniejsze zarządzanie silnikiem i ma zoptymalizowane ustawienia w celu spełnienia przepisów Euro 5.

Suzuki Clutch Assist System (SCAS)

System (SCAS) działa jak sprzęgło wspomagające, ułatwiając pociągnięcie dźwigni sprzęgła podczas operowania nim, ograniczając zmęczenie dłoni w czasie długiej jazdy.

Technologia podwójnej świecy

Każda głowica cylindra jest wyposażona w dwie irydowe świece zapłonowe. Czas zapłonu jest kontrolowany niezależnie, co przyczynia się do wysokiej wydajności spalania, wyższej mocy wyjściowej, bardziej liniowej reakcji przepustnicy, łatwiejszego rozruchu silnika i bardziej stabilnego biegu jałowego.

Wałki rozrządu i czasy zaworowe

Zarówno profil krzywki wydechowej, jak i dolotowej zostały zmienione, dzięki czemu zwiększyła się wysokość otwarcia zaworu, a czasy zaworowe zostały ustawione z mniejszym marginesem zachodzenia na siebie. Zapewnia to lepszą wydajność spalania, przyczynia się do wyższej mocy wyjściowej i niskiego zużycia paliwa.

Asystent niskich obrotów

System monitorowania pracy silnika przy niskich obrotach (Low RPM Assist) automatycznie zwiększa prędkość biegu jałowego podczas ruszania z zatrzymania lub podczas powolnej jazdy. Dzięki elektronicznej przepustnicy możliwa jest jeszcze dokładniejsza kontrola tego parametru. System ułatwia kierowcy ruszenie po zatrzymaniu się, wykonywanie manewrów w dużym ruchu, lub jazdę przez zatłoczony parking.

System elektronicznej przepustnicy „Ride-by-wire”

System przepustnicy typu drive-by-wire jest obecnie prostszy, lżejszy i bardziej kompaktowy niż w poprzednim modelu, z większą średnicą otworu (49 mm w porównaniu z 45 mm w poprzednim modelu). Korpus przepustnicy jest niezależnie zainstalowany zarówno na przednim, jak i tylnym cylindrze. Każdy korpus przepustnicy ma jeden zawór motylkowy, który jest precyzyjnie obsługiwany przez autonomiczny sinik elektryczny.

Suzuki Easy Start System

System łatwego rozruchu Suzuki pozwala kierowcy na sprawne uruchomienie silnika, za jednym naciśnięciem przycisku rozrusznika. Jest to niezależne od warunków pogodowych oraz stanu silnika - zimny lub gorący. Nie trzeba przytrzymywać przycisku rozrusznika, dopóki rozrusznik nie zadziała i nie włączy silnika.

Chłodnica oleju chłodzona cieczą

Zastosowano nową chłodzoną cieczą chłodnicę oleju. Ulokowano ją w pobliżu mocowania filtra oleju. Zajmuje mniej miejsca i jest zarówno lekka, jak i kompaktowa. Chłodzona cieczą chłodnica oleju zapewnia wydajne smarowanie silnika o większej mocy.

Wyrafinowana konstrukcja

Chłodzony cieczą silnik DOHC, 1037 cm3 , 90° V-Twin, systematycznie jest rozwijany. Spełnia nowe normy kontroli emisji Euro 5, osiągając wysoką moc 79,0 kW/8500 obr./min przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa (4,9 l/100 km). W ofercie znalazła się także wersja 35kW, na potrzeby spełnienia dyrektywy dotyczącej europejskiego prawa jazdy. Silnik zapewnia głęboki dźwięk przy niskich obrotach, mocny i liniowy moment obrotowy w średnim zakresie, oraz maksymalną moc w górnych wartościach obrotów. Ten dopracowany silnik pomoże kierowcy cieszyć się różnymi sytuacjami, takimi jak jazda miejskimi szlakami oraz krętymi i wąskimi drogami, płaskimi trasami gruntowymi oraz autostradami.

Uwaga: realne zużycie paliwa może zależeć od zmiennych warunków, takich jak pogoda, stan drogi oraz styl jazdy kierowcy.

NAPĘDZAJĄC NOWĄ GENERACJĘ

Nowa generacja V-Strom wytycza szlaki

Wielofunkcyjny panel instrumentów

Tablica przyrządów prezentuje wszystkie wymagane informacje na ekranie LCD, przy użyciu przejrzystego i intuicyjnego układu z informacjami wyświetlanymi w kolejności priorytetów. Na wyświetlaczu znajdują się: prędkościomierz, obrotomierz (pełny wyświetlacz cyfrowy), wskaźnik położenia biegu, licznik kilometrów, licznik podróży (A, B), chwilowe zużycie paliwa, średnie zużycie paliwa, zasięg, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, wskaźnik temperatury powietrza, zegar, miernik napięcia, przypomnienie serwisowe, tryb SDMS, tryb kontroli trakcji, wskaźnik tempomatu, tryb ABS, wskaźnik hill hold, wskaźnik prędkości obrotowej silnika, wskaźnik niskiej temperatury, kontrolka kierunkowskazu, kontrolka świateł drogowych, wskaźnik kontroli trakcji, lampka kontrolna ABS i lampka kontrolna biegu neutralnego.

  1. Do zmiany menu trybu i ustawień używa się przełącznika na lewym ramieniu kierownicy.
  2. Tryb SDMS, tryb kontroli trakcji i tryb ABS* są skoncentrowane w prawym dolnym rogu obrotomierza. (*tylko V-STROM 1050XT)
  3. Status działania tempomatu wyświetlany jest w prawym górnym rogu wyświetlacza prędkości. (tylko V-STROM 1050XT)

Uwaga: realne zużycie paliwa może zależeć od zmiennych warunków, takich jak pogoda, stan drogi oraz styl jazdy kierowcy.

Gniazdo USB

Port USB znajduje się po lewej stronie panelu instrumentów. Może być używany jako źródło zasilania smartfona, systemu nawigacji lub innego podobnego urządzenia.

*Aby zapobiec rozładowaniu akumulatora, nie używaj go gdy silnik nie pracuje. Informacje na temat innych warunków użytkowania można znaleźć w instrukcji obsługi.

Regulowane zawieszenie i doskonale dobrane koła

Kierowca ma możliwość regulowania napięcia sprężyny i tłumienia kompresji/odbicia odwróconych przednich widelców KYB, o średnicy wewnętrznej rury widelca wynoszącej zaledwie 43 mm. Umożliwia to ustawienie zawieszenia w zależności od preferencji kierowcy lub warunków użytkowania. Tylne zawieszenie z pojedynczym wahaczem wykorzystuje pojedynczy amortyzator, a jego parametry można regulować, obracając ręcznie pokrętło. Model V-STROM 1050XT wyposażony jest w felgi aluminiowe szprychowe DID, natomiast model V-STROM1050 jest wyposażony w 10-ramienne aluminiowe koła odlewane. Standardowo montowane są opony radialne Bridgestone Battlax Adventure A41 110/80R19 z przodu i 150/70R17 z tyłu.

Widok od góry - V-Strom-1050

Zastosowane technologie

Aluminiowa kierownica typu tapered

Nowy model wyposażony jest w aluminiową kierownicę typu tapered. Jej kształt nawiązuje do motocykli off-roadowych.

Wygodne siedzenie

Siedzisko ma konstrukcję dzieloną na przód i tył. Stosownie dobrano jego twardość, aby zapewnić komfortową podróż i ograniczyć zmęczenie, nawet podczas długiej jazdy. Wysokość siedzenia kierowcy w V-STROM 1050XT można regulować o 20 mm.

Przednia szyba z regulacją wysokości

Przednia szyba wydajnie wpływa na zmniejszenie zmęczenia kierowcy, podczas jazdy z dużą prędkością. W modelu V-STROM 1050XT można ją regulować bez użycia narzędzi.

Wytrzymała aluminiowa rama podwójna

Lekka, odlewana, podwójna rama aluminiowa zapewnia optymalny balans sztywności, stabilności i prowadzenia. Wahacz jest również wykonany z aluminium, co zapewnia dodatkową równowagę i łatwość prowadzenia.

Aluminiowa kierownica typu tapered

Nowy model wyposażony jest w aluminiową kierownicę typu tapered. Jej kształt nawiązuje do motocykli off-roadowych.

Wygodne siedzenie

Siedzisko ma konstrukcję dzieloną na przód i tył. Stosownie dobrano jego twardość, aby zapewnić komfortową podróż i ograniczyć zmęczenie, nawet podczas długiej jazdy. Wysokość siedzenia kierowcy w V-STROM 1050XT można regulować o 20 mm.

Przednia szyba z regulacją wysokości

Przednia szyba wydajnie wpływa na zmniejszenie zmęczenia kierowcy, podczas jazdy z dużą prędkością. W modelu V-STROM 1050XT można ją regulować bez użycia narzędzi.

Wytrzymała aluminiowa rama podwójna

Lekka, odlewana, podwójna rama aluminiowa zapewnia optymalny balans sztywności, stabilności i prowadzenia. Wahacz jest również wykonany z aluminium, co zapewnia dodatkową równowagę i łatwość prowadzenia.

Aluminiowa kierownica typu tapered

Nowy model wyposażony jest w aluminiową kierownicę typu tapered. Jej kształt nawiązuje do motocykli off-roadowych.

Wygodne siedzenie

Siedzisko ma konstrukcję dzieloną na przód i tył. Stosownie dobrano jego twardość, aby zapewnić komfortową podróż i ograniczyć zmęczenie, nawet podczas długiej jazdy. Wysokość siedzenia kierowcy w V-STROM 1050XT można regulować o 20 mm.

Przednia szyba z regulacją wysokości

Przednia szyba wydajnie wpływa na zmniejszenie zmęczenia kierowcy, podczas jazdy z dużą prędkością. W modelu V-STROM 1050XT można ją regulować bez użycia narzędzi.

Wytrzymała aluminiowa rama podwójna

Lekka, odlewana, podwójna rama aluminiowa zapewnia optymalny balans sztywności, stabilności i prowadzenia. Wahacz jest również wykonany z aluminium, co zapewnia dodatkową równowagę i łatwość prowadzenia.

Aluminiowa kierownica typu tapered

Nowy model wyposażony jest w aluminiową kierownicę typu tapered. Jej kształt nawiązuje do motocykli off-roadowych.

Wygodne siedzenie

Siedzisko ma konstrukcję dzieloną na przód i tył. Stosownie dobrano jego twardość, aby zapewnić komfortową podróż i ograniczyć zmęczenie, nawet podczas długiej jazdy. Wysokość siedzenia kierowcy w V-STROM 1050XT można regulować o 20 mm.

Przednia szyba z regulacją wysokości

Przednia szyba wydajnie wpływa na zmniejszenie zmęczenia kierowcy, podczas jazdy z dużą prędkością. W modelu V-STROM 1050XT można ją regulować bez użycia narzędzi.

Wytrzymała aluminiowa rama podwójna

Lekka, odlewana, podwójna rama aluminiowa zapewnia optymalny balans sztywności, stabilności i prowadzenia. Wahacz jest również wykonany z aluminium, co zapewnia dodatkową równowagę i łatwość prowadzenia.